tirsdag 29. juni 2010

FISKE PUTE


For mange måneder siden tegnet jeg et motiv til en pute. Da var symaskinen ute av drift, så motivet ble bare liggende på datamaskinen. Nå er jeg inne i en syperiode, (malesakene er lagt på hylla for en stund), og det passet bra å hente frem den "gamle" tegningen.




Framstykket er sydd av mormor sitt grønne gamle laken, mens bakstykket er et nytt rosa brokadestoff. Synes kombinasjonen av nytt og gammelt er fint. (Bildet av det rosa brokadestoffet kommer på neste innlegg. Glemte å ta bildet av det denne gangen.)





Som nevnt tidligere, liker jeg å bruke plastikk som en effekt på det jeg syr. Her har jeg sydd plastikk over fiskene. Jeg har puttet små blå-grønne perler i hver plastikk lomme. Perlene er ikke sydd fast, så de danser sin egen dans sammen med fiskene.

Lokking med glidelås i bunn av puten.

Str. 50 x 50 cm

Lingnende putetrekk kan bestilles.

Pris 400 kr.


1 kommentar:

  1. Helt super! :O)

    Ja, jeg har overlock maskin.
    Er veldig fornøyd med den, jeg har en
    Baby Lock.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...