onsdag 16. februar 2011

VÅR

Til de av dere som venter på sol og sommer. Her er et energisk sommerbilde. Dette maleriet kan pynte opp en hel vegg alene. Med så mange glad-farger, gir det mye energi. Jeg er såååååååå fornøyd :0)


For en stund siden gikk jeg på rammelim kurs til Gitte, damen bak bloggen Lille Gitte. (Utrolig herlig, energisk dame. Kan anbefale kursene hun holder.) Hun sa at hun er fornøyd med alle produkter hun lager, men at hun bestandig er mest fornøyd med det siste produserte. Og akkurat slik har jeg det også. Synes nesten bestandig at det siste maleriet jeg maler, er det beste. Herlig og motiverende følelse, er det flere som har det slik ?









Litt glitter må til. (Kommer kanskje ikke så godt frem på fotografiet. ) Det er sjelden jeg klarer å lage et maleri uten glitter. Synes litt "glam" hever spenningen med bildene. Ideen med bruk av glitter, fikk jeg for seks år siden, da jeg studerte "Tegning bilde kommunikasjon" ved Høgskolen i Telemark. Jeg gjorde en hovedoppgave der Marianne Aulie var motivasjons kilden. Hun bruker glitter i enkelte av sine verk. Og da jeg spurte henne hvilke type glitter hun brukte, var svaret at hver kunstner finner sitt glitter, men at hun brukte en type sminke. Mer ville hun ikke si. Selv er jeg ikke mer avansert enn at jeg bruker vanlig glitter fra Panduro. Jeg drysser det i malingen før den tørker. Enkel teknikk, men veldig effektfull.


Da jeg malte dette maleriet lot jeg meg inspirere av Line Juhl Hansen sine flotte malerier. Hun er i mine øyne en stor kunstner, som jeg henter mye inspirasjon fra.
Akryl på lerret.
Str.: 50 x 50 cm
Pris: 2300 kr

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...